18 Ekim 2014

ŞENGÜL'ÜN SOFRASI


Herkese hayırlı günler diliyorum.. 
Arkadaşım Şengül'e bayramdan önce gitmiştik ancak ben sofrasını ve tariflerini yeni paylaşabiliyorum :) Arkadaşımın yaptıkları herzaman lezzetlidir.. Buradan tekrar ellerine sağlık diyorum..
Şengül'ün diğer sofrası için burayı tıklayabilirsiniz ..


...hazır yufka ile beyti...

3 yufka sıvıyağ ve su ile hafif ıslatılarak üst üste koyulur.. Ortadan ikiye kesilir.. Kesilen yarım  kısmına köftesi (kıyma ,rende soğan, tuz, galeta unu karıştırılarak köfte hazırlanır) şerit halinde koyularak rulo yapılır.. bir parmak eninde kesilerek yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir.. 180 dereceli fırında kızarana kadar pişirilir.. Servis tabağına alınıp üzerine sos ile servis yapılır..




..tavuklu pilav..


..porsiyonluk kumpir..

patates haşlanıp ezilir.. İçerisine tereyağ ve kaşar rendesi eklenip karıştırılır.. Haşlanmış ve küp doğranmış havuç, bezelye ve turşu ilave edilip karıştırılarak şekil verilir.. üst kısmı biraz oyuk bırakılır.. Mayonez, ketçap ile servis yapılır..


..mevsim salata...


..yoğurtlu havuç..

havuçlar rendelenip az yağda kavrulur.. soğutulup sarımsaklı yoğurt ile karıştırılır.. servis tabağına alınıp üzerine köz kırmızı biber , mısır ve maydanoz ile servis yapılır...



..mayalı çörek..






..fatmabetül'ün getirdiği kedidilli hazır pasta..






...çerez ve meyve..







1 yorum :

  1. Bereketli ve görseli bol bir masa olmuş beytiyi beğendim onu denemek isterim yapanların eline sağlık

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...