21 Mayıs 2012

BOŞNAK BÖREĞİ


    Boşnak böreğini, ben annemden annem babaannemden öğrenmiş.Babaannem boşnak mahallesinde oturmuş ve bu böreği, boşnak komşularından öğrenmiş.Benim çok sevdiğim güzel bir börek mutlaka yapmanızı tavsiye ederim.Şimdiye kadar ölçü kullanmamıştım ama dilek ablacığımın önerisi ile ölçerek yaptım :)

MALZEMELER:

8 bardak un
3 bardak su
2 tatlı kaşığı tuz

İÇ MALZEMESİ:

3 orta boy patates
1 küçük boy kuru soğan
2 çorba kaşığı kıyma (ben kullanmadım)
1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber
3-4 dal kıyılmış maydanoz
1,5 tatlı kaşığı tuz
yarım su bardağı sıvıyağ

YAPILIŞI:

Hamur için malzemeler karıştırılıp hamur yapılır( ele yapışıyorsa biraz daha un ilave edebilirsiniz).Hamur 10 eşit parçaya bölünür ve her biri tabak büyüklüğünde açılıp büyükce bir bezin üzerine tek tek serilir.Hamur açma işlemi bitince iç malzemesi için patatesler soyulup küp şeklinde doğranır.İçerisine yine küp doğradığımız soğan ve diğer malzemelerde eklenip karıştırılır.Açtığımız hamurdan bir tanesi alınıp üzerine 1,5 çorba kaşığı sıvıyağ sürülür ve üzerine 1 tane daha hamur(2 hamur yağlanıp üst üste koyulacak) koyulup yağlanır.Yağlanmış hamur uzatılarak elle açılarak inceltilir.Açtığımız hamurun etrafına iç malzemesi koyulup içe doğru kıvrılır ve yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye dizilir.Bütün hamurlar bu şekilde yapılıp tepsiye koyduğumuz böreği fırına vermeden önce üzerine sıvıyağ sürülür(patates çiğ olduğu için yağ onu pişiriyor ve yağlı bir börek olmuyor).180 dereceli fırında altı üstü kızarana kadar pişirilir ve sıcak olarak servis yapılır..






















AFİYET OLSUN

30 yorum :

  1. canım benim boşnak böreği süper olmuş ölçülü olarak verdiğin içinde teşekkürler ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  2. şehrinazcığım nefis bir börek olmuş eline sağlık arkadaşım muhabbetle...

    YanıtlaSil
  3. nefis olmuş canım.resimde çok cezbedici.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Şehrinazcım ellerine sağlık canım nefis bir börek olmuş.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. birkaç arkadaşımda yemiştim ve bayılmıştım bu böreğe,ellerine sağlık canım harika görünüyor..

    YanıtlaSil
  6. canım elleine sağlık bayılırım bu böreğe mutlaka deniyeceğim sağol

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık,nefis görünüyor.Akşama büyük kızımın doğum gününü kutlayacağız.Yetiştirebilirsem yapmak isterim.Selam ve sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  8. Boşnak börek işini biliyor,sen de çok güzel yapmışsın,resimden belli,ellerine sağlık arkadaşım:)

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık.Böreğin Nefis...Ben de unda ölçü vermekten yanayım. (Ara sıra ben de atlasam da)Henüz mutfağa yeni girmiş olan gençlerimiz için bu şart. Çok iyi yapmışsın. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  10. şehrinazcım bu çok nefis bir börek olmuş kolay kolay bırakamaz herhalde insan:) eline sağlık canım,üç aylarınız mübarek olsun sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
  11. Canım kıyır kıyır harika olmuş elleri
    ne sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Şehrinazcım, inanılmazsın.Ben bunu denerim, sonrada eğer becerirsem izninle blogumda paylaşırım. Çünkü açıkçası el açması börek tecrübem çok az. Ölçüyü bardakla vermene çok çok sevindim, üstelik bunu unutmamana hayran oldum.
    Ellerine sağlık,birgün gerçekten senin elinden de yemek isterim.

    YanıtlaSil
  13. pek çok boşnak tanıdığım var hatta birisi eltim:)ama bir ayşe ablamız var bu böreği bir güzel yapıyorki tel tel dökülüyor,ellerine sağlık seninkide çok güzel görünüyor,afiyetler olsun,sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  14. Bilirim nefis olur
    Ellerine sağlık arkadaşım
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. görüntü şahene gel beni ye diyor resmen bayıldım canım ellerine sağlık:)sevgiler..

    YanıtlaSil
  16. canım arkadaşım ellerine sağlık çok güzel anlatmışsın aldım sıcacık içten böreklerinmi şifa olsun
    :)

    YanıtlaSil
  17. Çıtır çıtır görünüyor. Olsa da yesem :)) Ellerine sağlık hamaratım..

    YanıtlaSil
  18. Hayırlı kandiller canım.
    Rabbim bu mübarek günleri dolu dolu geçirmeyi nasip etsin hepimize...
    Dualarda ununutulmamak dilegimle...
    Sevgiler...
    Ellerin dert görmesin bu arada.
    Enfes görünüyor böreğin...:)

    YanıtlaSil
  19. Kandiliniz mübarek oldun. Rabbim dualarımızı kabul etsin inşallah.

    YanıtlaSil
  20. CANIM BEN GELDİM..
    KANDİLİN MÜBAREK OLSUN
    SAĞLIK HUZUR MUTLULUK HEPİMİZE OLSUN
    :)

    YanıtlaSil
  21. Sevgili Şehrinaz,
    Kandilini kutlar, Hayırlara vesile olmasını dilerim.
    Böreğe diyecek söz bulamıyorum, şahane görünüyor, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  22. Arkadaşım,kandilin mübarek olsun..Dualarda buluşmak dileğiyle...

    YanıtlaSil
  23. Ellerine sağlık canım..Hayırlı cumalar diliyorum kandilin mübarek olsun.

    YanıtlaSil
  24. off hem de patatesliii...

    tel telde olmuş.ellerine emeklerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  25. Hem anne yadigarı.Hem de nefis bir börek olduğu görüntüsünden belli oluyor.
    Ellerine emeklerine sağlık canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  26. Bu böreğe bayılıyorum. Nefis olmuş. Ellerine sağlık. Benim blogta bekleyen bi ödülünüz var sevgiler...

    YanıtlaSil
  27. Ellerinize saglik cok guzel gorunuyor .Yanliz iki hamur ustuste konuldugu zaman acarken zor oluyor mu? Bunu ögrenebilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler..aslında iki tane olunca daha kolay açılıyor..

      Sil
  28. Tarifinizi uyguladim. Şimdi fırını kapattım. Annem de yapar ama ben hiç böyle gerçek bir börek yapmamistim. Kocam da ben de begeňdik. Amma keşke bu ölçülerle kaç tepsi börek çıkacağını da deseydiniz. Bi de bence hamura sürmek için yarım bardak yağ az. Tabi bu dediğim bence..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...