14 Temmuz 2013

PATLICANLI KOLAY GÜL BÖREK


 Yapımı kolay açma börek....

MALZEMELER:

2 çay bardağı yoğurt
2 çay bardağı sıvıyağ
2 çay bardağı su
6 su bardağı un
2 çay kaşığı tuz
yumurta sarısı (üzeri için)

İÇ MALZEMESİ:

3 adet patlıcan
1 adet sogan
5 adet sivribiber
4 adet domates
1 tatlı kaşığı tuz
yarım çay kaşığı karabiber





YAPILIŞI:

  Öncelikle iç malzemesi olarak, sıvıyağ bir tencereye alınarak içerisine küçük doğranmış soğan ve biberler eklenip kavrulur.Patlıcan ve domateslerin kabukları soyulup küp doğranarak kavrulmuş soğanlı bibere eklenir. Karışım ocakta 10 dakika karıştırılarak pişirilir. Tuz ve karabiberde ilave edilerek ocaktan alınır. Hamur için yumurta hariç malzemeler karıştırılarak yoğrulur. Hamur 20 eşit parçaya bölünür. Herbir parçası oklava yada merdane yardımı ile küçük tabak büyüklüğünde açılıp ,bir tarafına iç malzemesi koyularak rulo yapılarak tepsiye dizilir. Üzerine yumurta sarısı sürülüp 180 dereceli fırında kızarana kadar pişirilir....





AFİYET OLSUN




10 yorum :

  1. çok lezzetli görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. bende bu aralar hiç eksik etmiyorum..
    bir ara masalada koymalı :))ellerine sağlık.

    Hayırlı ramazanlar diliiyorum sağlık ve huzurla

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım ben bu ramazan hiç bir şey yemeden tutuyorum su varsa yoksa su şimdiden 2 kilo verdim zorluyorum ama yaptıklarımıda yiyemiyorum ziyan oluyor. sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Şehrinazcım, tam un ölçüsü oldu mu, tariflere bayılıyorum.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım..
    yazın bol bol degerlenmeli patlıcanlar börek olarak :)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. elimi uzatıp bir ıssırık almak üzereyim canım eline sağlık

    YanıtlaSil
  7. nefis görünüyor, ellerine sağlık Reyhancım..

    YanıtlaSil
  8. ANLADIM HAMARATSIN CANIM AMA HEP YEMEK HEP YEMEK OLMAZ
    BENDE MİMİN VAR BEKLİYORUM
    HAYIRLI SAHURLAR

    YanıtlaSil
  9. Canim eline saglik olsun.. Harika olmus bu harika..

    YanıtlaSil
  10. Ah tatlım ne şahane bir açma bu..Ellerine sağlık.Hayırlı ramazanlar..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...