24 Nisan 2013

GALETA UNLU POĞAÇA (3-2-1 POĞAÇASI)


   Ablam, arkadaşından bu tarifi alınca beni aradı. Güzel bir tarif aldım, yapabilirsin dedi. Tarif hemen hemen her blog arkadaşımın yaptığı 1-2-3 poğaçası. Gerçekden çok guzel bir poğaça tarifi, mutlaka deneyin derim...

MALZEMELER:

1 su bardağı sıvıyağ
2 su bardağı yoğurt
3 paket kabartma tozu
3-3,5 bardak un
tuz
galeta unu

İÇ MALZEMESİ:

150 gr. kıyma
1 adet orta boy kuru soğan
2-3 çorba kaşığı sıvıyağ
tuz ve karabiber



YAPILIŞI:

   Öncelikle kuru soğan, yemeklik doğranıp sıvıyağ ile birlikde kavrulur. Soğana kıyma eklenip kavrulmaya devam edilir. En son tuz ve karabiber eklenip ocakdan alınır. Galeta unu hariç malzemeler karıştırılıp, kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edilir. Hamur 3 saat bekletilir. Bekleyen hamurdan küçük parçalar alınıp ,avuç içi ile acarak iç malzemesi koyulur( ablamın tavsiyesi üzerine ben kıymalı yaptım).Dışı galeta ununa bulanıp tepsiye dizilerek fırında pişirilir..

AFİYET OLSUN

18 yorum :

  1. Gercekten güzel oluyor bende denedim ama adı neden 1-2-3 onu anlamadım herhalde kabartma tozu koyarken 3 paket sayılıyor ellerine sağlık çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  2. Canım birçok blogda gördüm daha denemedim ellerine
    sağlık,öpüyorum...

    YanıtlaSil
  3. CANIM ELLERİNE SAĞLIK,
    ENFES GÖZÜKÜYOR
    HAYIRLI AKŞAMLAR CANIM

    YanıtlaSil
  4. çok lezzetli oluyor ama sırf şu içindeki kabartmatozu miktarından ötürü yapmıyorum :(

    YanıtlaSil
  5. Galeta unu kaplamalı poğaçaları pek seviyorum. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  6. Bu 3-2-1-poğaçası bloglar da o kadar çok adı geçiyor ki:)
    Hala daha 3 paket kabartma tozundan dolayı yapmakta kararsızım:)
    Ama görüntü nefis görünüyor.Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Eline saglik olsun canim. Bu tarifi bekliyordum..
    Cok sag olasin canim benim,,
    Yakinda bende yapayim..

    YanıtlaSil
  8. gerçekten çok lezzetli bir poğaça oluyor canım.kıyır kıyır nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. harika oluyor bu
    ellerine sağlık nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  10. Canımmmm şahane bir börek.. Bende en kısa zamanda yapacağım.. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık bu poaçayı bir arkadaşımdan öğrenmiştim yaptım çok beğendik ama resimleyip siteye koyamamıştım ama bu sabah anneme gelecek misafirler için yaptım resmini çektim yakında inşallah bende ekleyeceğim

    YanıtlaSil
  12. Ben bu poğçayı geçen yıl yaptım tarif yazdığım sitede yayınladım :)) fakat kendi bloğuma bir türlü yazamadım. Ellerinize sağlık..Birde Galeta unları dökülmese..

    YanıtlaSil
  13. çok güzel görünüyor eline sağlık tatlım sevgiler

    YanıtlaSil
  14. İyi gunler. Ben de sizden gordukten sonra denedim. Cok nefis oluyor. Ancak un az oldu ben 2 bardak kadar eklemek zorunda kaldim. Çok cıvık olmuştu. Bir sorun mu oldu acep ;)

    YanıtlaSil
  15. Merhaba Shadoweyes Onthway.... bardak olcusu ve yogurt kivamindan olmus olabilir...

    Sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  16. Tarifiniz güzel deniycem bide dogum olacak ben sürekli sizi ve yeturla lezzet karelerini takip ediyordum artık neden siteye göremiyorum anlamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. takibiniz için çok teşekkür ederim. yoğunluktan buraya vakit ayıramadım. vakit buldukça tekrar yayın yapacağım. sevgilerimle

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...